Årets idrætsnavn 2020 skal findes

Oprettet 11. februar 2021
Kasper Asgreen har vundet titlen 3 gange tidligere
Kasper Asgreen får for første gang tildelt prisen for 2016

Et roligt sportsår i 2020 har alligevel budt på store resultater fra udøvere i Kolding Kommune. Prisen som årets sportsnavn uddeles normalt ved awardshow, men det bliver i stedet en online kåring i år. En jury bestående af tidligere elitesportsfolk og repræsentanter fra Talentrådet for idræt har blandt de mange gode kandidater udvalgt tre, der har skilt sig ud.

Kristina Schou Madsen

I februar måned kom en af de første bemærkelsesværdige præstationer i hus, da ultraløberen Kristina Schou Madsen vandt ”world marathon challenge”. Kristina løb 7 maratonløb på 7 dage på 7 forskellige kontinenter i en tid, der ikke bare rakte til en sejr, men samtidig satte koldingpigen verdensrekord. Allerede i 2019 gennemførte Kristina den store udfordring med en andenplads, men det var ikke nok, så det erklærede mål om en sejr blev indfriet året efter. Udover sin løbekarriere afvikler Kristina løb og løbeevents i sin virksomhed Krixrun.

Kristina Schou Madsen hædres på rådhuset

Kristina Schou Madsen bliver hædret på rådhuset.

Kasper Asgreen

Det kan godt være, at sportskarrieren startede på en hesteryg, men den har virkelig taget fart på cyklen. Gennem en årrække har ”wattmonstret fra Kolding” trådt sig ind i verdenseliten af cykelryttere og han får nu mulighed for at tage titlen som årets sportsnavn i Kolding for 4. gang på 5 år. De primære præstationer for Kasper i 2020 er sejren i klassikeren Kuurne-Bruxelles-Kuurne i foråret, der er en af de største sejre i karrieren. I efteråret vandt Kasper først DM guld i linjeløbet, så han kan køre med dannebrog i denne sæson. Efterfølgende genvandt Kasper også DM guldet i favoritdisciplinen enkeltstart.

Kasper Asgreen i midten her med EM medalje

Kasper Asgreen her med EM medalje

BK-Trekanten KIF

Der er sædvanen tro medaljer og store præstationer fra Danmarks bedste bowlingklub, der tradition for at hente medaljer i hele verdenen. I 2020 blev der ikke afviklet alle de sædvanlige internationale mesterskaber og turneringer, så klubbens spillere har en stor del af sæsonen kunnet fokusere på den hjemlige turnering. Klubbens bedste herrehold vandt DM for hold og kort efter fulgte kvinderne trop. I ungdomsrækken havde Trekanten allerede sikret sig titlen, så klubben vandt samtlige danske mesterskaber for hold.

BK-Trekanten KIFs herrer fra Champions League sejren i 2019

BK-Trekanten KIFs herrer fra Champions League sejren i 2019. I 2020 har både damer og herrer vundet DM for hold.