Bliv en del af fællesskabet

Oprettet 06. oktober 2022
Gruppe af mennesker, der giver hinanden håndslag
Bliv en del af fællesskabet

Vi går den kolde og mørke tid i møde, men foreningslivet rundt omkring i Kolding Kommune står klar med åbne arme og inviterer til at blive en del af fællesskabet.

Forenings- og fritidslivet rummer en masse varme fællesskaber med plads til alle. Der er både noget for dem, som elsker at være fysisk aktive, dem som vil arbejde med et håndværk, eller dem som vil noget helt tredje. Forenings- og fritidslivet tæller både idrætsforeningerne og –klubberne, aftenskolerne og alt derimellem.

Alle står de klar til at modtage nye medlemmer og gøre dem til en del af deres fællesskaber. At være en del af et meningsfyldt fællesskab giver os en følelse af at høre til og nogen at spejle os i, hvilket har stor betydning for vores mentale sundhed.

”Forskning viser, at det at være en del af et fællesskab er rigtig godt for vores mentale sundhed, og det øger vores livskvalitet. Derfor kan jeg også kun opmuntre folk til at undersøge, om der er en eller flere af de tilbud, som de forskellige foreninger, klubber og aftenskoler tilbyder rundt omkring i Kolding Kommune, som kunne være noget for dem.” – formand for Fritidsrådet, Bo Sander.

I uge 41 inviteres der til bevægelsesfest, når Danmarks Motionsuge afvikles og foreninger inviterer indenfor med mulighed for at opleve alle de former for bevægelse, man ikke har prøvet før, og mærke det fællesskab, som foreningslivet og idrætten har at byde på. I samme uge bydes der på gåture, fællesskab og frisk luft under overskriften WE WALK med masser af gåture i hele Danmark.

Der er rig mulighed for at finde lige det fællesskab, som passer en i de mange tilbud, der er i kommunen. På Kolding Kommunes Foreningsportal findes en oversigt over aktiviteterne i foreningsregisteret.

Men hvis man ikke kan finde en aktivitet, som man synes er spændende, er man velkommen til at tage fat i Fritids- og Idrætsafdelingen i Kolding Kommune og få en snak om, hvad man kunne tænke sig. Måske sidder man med en god idé til en ny aktivitet, og så er det bare med at tage fat i Fritid og Idræt for at finde ud af, om der er ledige faciliteter, som man kan bruge. Mulighederne er mange og det er næsten kun fantasien, der sætter grænser.