De nominerede til årets talent

Oprettet 28. januar 2021
Sidste års vinder Tobias Thorning Jørgensen
Bastian Buus

Selvom store dele af sporten har været lukket ned i 2020, har flere af Koldings talenter gennemgået en flot udvikling og markeret sig med resultater, der lover godt for fremtiden. I alt var 10 forskellige talenter indstillet til prisen, men nu har en jury udvalgt tre nominerede, hvoraf den endelige vinder skal findes.
Juryen er en blanding af tidligere eliteidrætsudøvere og beslutningstagere fra Talentrådet for idræt.

Sidste år gik prisen til para-rytteren Tobias Thorning Jørgensen. Der har været et højt niveau blandt de indstillede, og juryen har udvalgt tre udøvere, der allerede har vist, at de kan være med på højt seniorniveau.

Vinderen skal findes blandt disse tre nominerede og offentliggøres til marts:

Bastian Buus

Bastian opnåede 7 ud af 12 mulige sejre i Pro-Am klassen, der er en bil med to kørere, hvoraf den ene er amatør og den anden professionel og 3 overall sejre. Det har været en fantastisk debut sæson i GT4 European Series for Bastian Buus, og resultatet er aldrig opnået for en Pro-Am bil før. Bastian har med en årrække som go-kart kører fået et indtog i bilsporten, der har givet genlyd. Således har Porsche teamet nu skrevet en to-årig kontrakt med Bastian, så han kan bevise, at han skal have et fast sæde som fabrikskører. Derfor står den nu på GT3 european series sideløbende med studierne på IBC.

Bastian Buus

Bastian Buus nomineret til årets talent 2020 i Kolding Kommune.

Mathias Ankerdal

En stor del af sæsonen 2020 blev aflyst, men inden da nåede Mathias at gøre sig bemærket nationalt og internationalt. Mathias har med klubholdet BK-Trekanten KIF hentet det danske mesterskab, mens sæsonen blev indledt med en imponerende sejr på europatouren for seniorer som den yngste dansker nogensinde. På ungdomsniveau er Mathias blevet kåret til årets ungdomsbowler og har vundet den europæiske ungdoms rankingfinale for fjerde gang. Mathias Ankerdal har slået sit navn fast i dansk senior bowling gennem de seneste år og er begyndt at markere sig internationalt på seniorniveau.

Mathias Ankerdal

Mathias Ankerdal nomineret til årets talent 2020 i Kolding Kommune.

Alexander Bredvig

Powertumbleren Alexander var sidste år med på det danske ungdomslandshold til VM og er nu udtaget til senior EM til april i en sport, hvor Danmark markerer sig internationalt. Alexander startede sin gymnastik karriere i Kolding, og han har været en del af KIF Gymnastiks talenthold. Nu står den på tumbling i Odense, og Alexander er indstillet på baggrund af resultater, en høj træningsmoral, målrettethed og dedikation til sporten, der har smittet af på de unge tumblere i klubben både til træning og i fritiden. Alexander har gået i 10. klasse på Brændkjærskolen og blev i sommers student på IBC.

Alexander Bredvig

Alexander Bredvig (th) nomineret til årets talent 2020 i Kolding Kommune.