Indstil din kandidat til kommunes fritids- og idrætspriser

Oprettet 15. oktober 2021

Hvem skal være årets leder, årets forening eller årets talent? Nu er det tid til at indstille de frivillige ildsjæle, ungdomsledere og sportstalenter, der skal vinde Kolding Kommunes priser på fritids- og idrætsområdet. Vinderne afsløres ved et awardshow den 7. marts 2022.

Indstil dine kandidater nu! Kolding Kommune sætter stor pris på alle de foreninger og frivillige ildsjæle, der året rundt løfter en kæmpe opgave ved at holde et utal af forskellige fritidsaktiviteter kørende. Kommunen siger tak ved at uddele 6 priser på fritids- og idrætsområdet, op til 10 ungdomslederpriser og hylde de idrætsudøvere, der har vundet et mesterskab eller debuteret på et landshold.

- Vores priser skal hylde alle de gode indsatser, aktiviteter og ideer, der opstår på fritids- og idrætsområdet. Selv gennem en svær Corona-pandemi med restriktioner og forbehold blev der knoklet ude i foreningerne. Det er skønt at se de frivilliges store motivation til at skabe endnu mere bevægelse og fællesskab og til at styrke, udvikle og nytænke foreningsaktiviteterne i Kolding Kommune, siger Fritids- og Idrætsudvalget i Kolding Kommune.

Når kandidaterne er indstillet, er det Fritidsrådet, Fritids- og Idrætsudvalget samt Talentrådet for idræt, der udpeger og nominerer kandidater til de forskellige priser. Punktummet sættes, når vinderne afsløres i kommunes Fritid og Idræt Award den 7. marts 2022, der igen kan afvikles på Kolding Teater.

- Vi glæder os over, at vende tilbage med en flot hyldest i teatersalen, efter et år hvor vi fik sagt tak ved en række lokale fejringer ude i foreningerne. Det er svært at nå hele vejen rundt til de utallige frivillige og gode initiativer og takke dem, der gør en kæmpe forskel. Det er der nu mulighed for, så det er bare om at komme til tasterne og fortælle om alt det fantastiske, der sker i foreningslivet, siger Fritids- og Idrætsudvalget.

Det er muligt at indstille sin kandidat frem til den 15. november 2021. Du kan læse mere om priserne på hjemmesiden www.kolding.dk/award og du kan sende dine indstillinger til fritididraet@kolding.dk.

Priserne, der kan indstilles til

Årets forening

modtager et "ekstra ordinært foreningstilskud" på 10.000 kr. og et diplom