Kolding Talent henter koordinator fra højeste liga

Oprettet 15. marts 2021
Anders Thomsen starter 1. maj som sports- og uddannelseskoordinator

Når Anders Thomsen til maj sig til rette i stolen som sports- og uddannelseskoordinator i Kolding Kommune er det en erfaren herre, der er hentet ind som bindeled mellem talenter, klubber og ungdomsuddannelserne. Ud over en stor erfaring som håndboldligatræner, har Anders været omkring ungdomslandshold i håndbold, håndboldakademiet i Oure og en rolle som talentchef i TTH Holstebro.

Jobbet har været ledigt siden Lene Terp for nylig forlod Kolding til fordel for Færøernes kvindelandshold i fodbold. Det bliver nu en erfaren håndboldmand, der tager over og skal videreføre etableringen af et akademilignende tilbud til Kolding sportstalenter. Med tilgangen af Anders er afløseren for nu på plads, og den nye koordinator står klar og glæder sig til at komme i gang med arbejdet.

”Jeg ser frem til at blive en del af Kolding Elite og til at tiltræde i rollen som Sports- og Uddannelseskoordinator i en Team Danmark elitekommune. Der venter nogle spændende opgaver i at bistå og styrke strukturen omkring talentarbejdet. Mit fokus vil flerstrenget være rettet mod at støtte op omkring de unge eliteudøveres individuelle behov, ligesom jeg glæder mig til at fremme samspillet mellem udøvere, klub og de respektive uddannelsesinstitutioner i Kolding Kommune.” Udtaler Anders Thomsen

Anders skal være bindeleddet, der skaber sammenhæng mellem skole og sport for nogle af de største sportstalenter i ungdomsuddannelserne. En af de centrale funktioner er at koordinere mellem skoler og klubber og skabe en fælles retning, hvor talentets behov bliver tilgodeset. Inden Anders kan trække i Kolding Elite tøjet er der dog fuldt fokus på jobbet i Lemvig Thyborøn Håndbold, hvor det vestjyske mandskab kæmper for at undgå nedrykning fra landets bedste række.

Om tilgangen af Anders udtaler Teamkoordinator Bjarne Foged Henriksen: ”Vi ser frem til at få en kapacitet som Anders med på teamet og forventer, at vi kan nyde stor gavn af hans erfaringer og stærke kompetencer inden for talentudvikling. Anders skal gøre det endnu lettere for talenterne at forene en travl hverdag med skole og sport, så vores klubber kan fortsætte udbygningen af deres talentudviklingsmiljøer.

For nærmere information kontakt:

Bjarne Foged Henriksen, 21 38 97 48

Anders Thomsen, 20 10 40 14