Kolding Talent tilknytter to stærke profiler

Oprettet 26. januar 2022
Markus Bugge og Pernille Sanvig er blandt de talenter, der skal have gavn af de nye ansættelser

Nu kan Kolding Talent præsentere to nye ansigter, der skal hjælpe Koldings mange sportstalenter i vejen mod udvikling fra talent til elite. Det er et par store kapaciteter, der starter den 1. marts i form af Mia Duedal og Ole Brun Andersen.

Mia Duedal får flere opgaver ind i Kolding Talent. Fra sommer skal hun sørge for, at det nyoprettede bolig til Kolding Talentakademierne bliver et godt miljø med fokus på trivsel og udvikling. Det er primært talenter i tilknytning til Koldings prioriterede idrætsgrene, der ved Brændkjærskolen kan få en mere sammenhængende hverdag mens de tager en ungdomsuddannelse. Mia starter allerede op nu med fokus på at udbrede erfaringer fra ”Harte i bevægelse” gennem projektet Moving Kolding – ungdomsliv i balance. Her skal Mia sørge for, at lokalområder får øget samspil mellem foreninger, skoler og faciliteter og skabe et bedre børne- og ungdomsliv med aktiviteter som omdrejningspunkt. Mia flytter til Kolding fra Viborg, hvor hun har været cheftræner i svømmeklubben og sportspsykologisk konsulent for Viborg Elite. Med en baggrund som kandidat i idræt og en overbygning fra idrættens trænerakademi kan Mia dække mange funktioner i Kolding Talent.

Det er med stor motivation, gå-på-mod, spænding og glæde, at jeg ser frem til at blive en del af teamet i Kolding Talent. Jeg ser frem til at få sat gang i Moving-Kolding og løfte både den mentale og fysiske sundhed i lokalsamfundet i sammenspil med foreninger og skoler. At vi sammen kan have glæden ved fysisk aktivitet og samvær som omdrejningspunkt. Jeg ser også frem til at arbejde med Kolding Talentakademi og igennem god dialog og kulturarbejde at få skabt et miljø, der optimerer atleternes trivsel og udvikling. Et miljø, der skaber rammerne for, at atleterne kan nå nye højder i deres karriere og udvikling af det hele menneske de er.” udtaler Mia Duedal.

Ole Bruun Andersen skal fra 1. marts være bindeleddet mellem Koldings sportstalenter i tilknytning til ungdomsuddannelserne som en del af Kolding Talent Akademierne. Han skal sikre helhed i de unges hverdag i samspil med Kolding Talents samarbejdsklubber. Ole er en kendt mand i håndboldkredse, hvor han udover at være instruktør på DHFs uddannelser har været medforfatter på Dansk Håndbold Forbunds aldersrelaterede træning. Ole medbringer erfaringer fra forskellige idrætsefterskoler og sportsmiljøer og er medejer af HandtheBall, Goalcha streethandball og Academy4coach. De projekter kører videre mens Ole på deltid skal sikre koordinering mellem skole og sport for Kolding Kommunes sportstalenter.

“Jeg glæder mig enormt meget til at blive en del af teamet bag Kolding Talent, og videreføre det gode arbejde som allerede er i gang, men også at videreudvikle setuppet således Koldings sportstalenter har de optimale betingelser for at udleve deres drømme og talent. Jeg ser frem til at blive en del af de unges hverdag og lære dem at kende, samt samarbejde tæt med de lokale klubber og uddannelsesinstitutioner i Kolding Kommune". Lyder det fra Ole Bruun Andersen.

Ole Bruun Andersen skal sikre sammenhæng mellem træning og ungdomsuddannelse for Koldings sportstalenter.

Hos Kolding Talent er der glæde over, at man har fundet nye stærke kræfter, der skal være med til at løfte Kolding Talentakademierne gennem forankring af fleksible ordninger og etablere akademiboliger til talenter udefra.

Vi får nu mulighed for at løfte både Kolding Talent Akademierne og Moving Kolding – ungdomsliv i balance med tilknytningen af Ole og Mia. Det er et par spændende profiler, som vi forventer os meget af, der skal løfte nogle af de vigtige indsatser de kommende år. De rummer en række forskellige kvalifikationer, som kan styrke talentudviklingen i Kolding på såvel det faglige som det menneskelige plan. Vi ser meget frem til at få dem i arbejdstøjet.” slutter Teamkoordinator for Kolding Talent Bjarne Foged Henriksen.

For nærmere information kontakt:

Bjarne Foged Henriksen bjhe@kolding.dk eller 2138 9748.