Kom og stem på din favorit til Årets Publikumspris

Oprettet 24. marts 2022
Telefon sms afstemning
Publikumsprisen afgøres ved sms afstemning under selve showet

Ved årets Fritid og Idræt Award bliver foreninger, frivillige og lokale ildsjæle hyldet for det store arbejde, som de udfører rundt omkring i foreningslivet i Kolding Kommune. Prisshowet løber af stablen tirsdag den 5. april 2022 kl. 18.30 på Kolding Teater, og her har du mulighed for at stemme på din favorit til Årets Publikumspris.

Denne pris bliver nemlig udelukkende afgjort ved en afstemning under selve showet, så hvis du vil gøre din stemme gældende, så kom og vær med til en skøn aften i godt selskab. Ud over prisuddelingerne kan du blandt andet opleve den lokale musiker Mekdes, der vandt P3 Talentet 2021. Og du kan høre meget mere om forventningerne til sommerens mange sport events i Kolding Kommune. Det er gratis at deltage i arrangementet og billetter bestilles på siden www.kolding.dk/award.

Nominerede til Årets Publikumspris

I slutningen af 2021 har det været muligt at indstille foreninger til prisen, og siden har det været Sundhed og Fritids svære opgave at indsnævre feltet til de endelige nominerede. De tre nominerede er:

Hejls Idrætsforening

I Hejls Idrætsforening har de fået stablet et nyt gymnastikhold på benene efter de lange corona-nedlukninger. Holdet hedder ’Hjemmegymnastik’ og kom til verden på initiativ fra flere af de lokale hjemmegående, som savnede en mulighed for fællesskab og samvær med andre – og med deres børn. De så derfor muligheder i at bruge Hejls Multihal i de perioder, hvor der oftest ikke er andre aktiviteter, til et gymnastikhold, hvor der er plads til at lege og udfolde sig i Multihallens fede faciliteter.

MTB 6000

MTB 6000 er en mountainbikeklub med både unge og ældre medlemmer. Tre dage om ugen cykler de afsted på en tur på ca. halvanden time, hvor det er muligt at vælge rute alt efter niveau, humør og form. I klubben gør de en dyd ud af det sociale, og hyggen og fællesskabet er altid i højsædet på cykelturene. Der bliver joket, grint og ofte grillet pølser eller serveret kage som afslutning på dagen. MTB 6000 har kun to år på bagen, men er allerede nu en stor succes blandt medlemmerne, som ikke kun har fået det bedre fysisk og er kommet i bedre form, men som også nyder godt af det særlige fællesskab.

Vamdrup Rideklub

Vamdrup Rideklub har taget ekstraordinære skridt for at lave nogle spændende aktiviteter for deres medlemmer under corona-nedlukningerne. De har afholdt onlineundervisning for deres elevskoleryttere med konkurrencer, quizzes og kreative udfordringer og afholdt onlinestævner, hvor rytterne red deres program derhjemme og indsendte det til bedømmelse. Vamdrup Rideklub har også forsøgt at fastholde det sociale element ved at uddele goodiebags til alle medlemmer med t-shirts, godbidder til hesten og lidt snacks til eleverne. Det hårde arbejde har tilsyneladende båret frugt for klubben, som faktisk har oplevet fremgang i antallet af medlemmer.