Opfordring til at blive testet

Oprettet 22. februar 2021

Sundhedsmyndighederne opfordrer alle i Kolding by borgere til at lade sig teste i løbet af uge 8, efter en kraftig stigning i coronasmitten. Der vil være ca. 10.000 daglige test til rådighed.

På kommunens hjemmeside, www.kolding.dk/corona, kan du se, hvor og hvornår du kan få lavet en test.

Ønsker du at få lavet en PCR-test (halspodning) i det store testcenter på adressen Kokbjerg 1A i Kolding, skal du bestille tid på www.coronaprover.dk. Ved alle øvrige test skal du bare møde op.

Børn under fem år kan kun blive testet på det faste teststed på Kokbjerg 1A.
Hvis barnet er over fem år, kan man også benytte de steder i kommunen, der tilbyder PCR-test (halspodning).
Mens man skal være over 12 år for at benytte kviktest (næsepodning).

Husk mundbind og sundhedskort.

Hvis du er i tvivl om noget, eller skal du have hjælp til at bestille en tid til testcentret på Kokbjerg 1A, kan du kontakte Region Syddanmarks Corona-callcenter på telefon 99 44 07 17 (tast 1) alle dage kl. 8-18. Der kan i perioder være ventetid på linjen.