Så har du igen chancen for fantastiske gåture i Kolding i fællesskabets tegn

Oprettet 13. august 2021

Gang er populært som aldrig før og fra den 6. september og to uger frem er der Tæl Skridt kampagne, som Bevæg dig for livet bakker op om. Så her kan du komme med ud og tælle skridt med Bevæg dig for livet. Gang er en aktivitet vi kan være fælles om, det kræver blot et par gode sko og tøj efter vejret. Bevæg dig for livet i Kolding Kommune har stort fokus på gang og arbejder for at få så mange som muligt, til at gå og være en del af Gå-fællesskaber.

Igen i år arrangeres derfor skønne gåture rundt i Kolding Kommune – og du er inviteret.

Fordelt over 14 dage afholdes Gå-marathon over 4 dage i de første to uger af september.

Ønsker du at gå et halvmarathon, kan du vælge, om du vil gå 5,275 km ruten alle fire dage eller 10,55 km ruten to af dagene. Vil du gå et marathon, skal du gå 10,55 km. ruten alle fire dage.

Datoerne og lokation for alle fire ture er:

• Mandag den 6. september start kl. 17.00. Start- og slutsted ved Sjølund Multiarena. Her vil du opleve den fantastiske natur ved Sjølund.
  • Onsdag den 8. september start kl. 17.00. Start- og slutsted Egtvedvej 132, 6000 Kolding. Her vil du opleve Ferup Sø, Troldhedestien og den skønne natur deromkring.
  • Mandag den 13. september start kl. 17.00. Start- og slutsted Trailcentret, Holbergsvej 50, 6000 Kolding. Ved start ved Trailcentret opleves Hylkedalens natur og fine ruter.
  • Torsdag den 16. september start kl. 17.00. Start- og slutsted i Kolding midtby ved Kolding Hus. Her vil vi gå ad den sorte eller blå Kløversti, som viser Kolding Midtby og dens natur.

Deltagerregistrering vil starte 30 min før og derefter vil både ruten på 5,275 km og 10.55 km begynde kl. 17.00.

Vi deles i grupper efter tempo, der er en Gå-vært i hver gruppe, som vil vise vejen. Ønsker man at gå selv kan man få en rutebeskrivelse. Vi gør dog opmærksomme på, at det ikke er alle ruterne, der er opmærkede.
Ønsker du at gå 2 ud af 4 dage på halvmarathon distancen, bestemmer du selv hvilke 2 dage, du går.
Du behøver ikke beslutte dig nu, for hvilke to dage du deltager. Når du først er tilmeldt, møder du blot op og bliver registreret på dagen.

Tilmelding foregår på DGI’s hjemmeside og koster 75-100 kr.

Vandretur langs Vandvejen

Årets lange gå-tur afholdes søndag den 19. september. Her vil du opleve Stenderup halvøen, hvor vi går i Stenderup Skovene, som fører os videre til Solkær Enge og dens eneståede naturområde, derefter mod Binderup Strand og tilbage igen mod Rebæk. Ruten vil være cirka 30 km lang og der vil være pauser undervejs. Tilmelding til melin@kolding.dk

Du kan læse mere om og holde dig opdateret på ovenstående begivenheder på Facebooksiden Bevæg dig for livet – Kolding Kommune.