Hjem Borger Kultur, fritid, frivillighed Fritid og idræt Nyheder om Fritid og idræt Trænerakademiet – Vi træner fremtidens frivillige

Trænerakademiet – Vi træner fremtidens frivillige

Trænerakademiet er et projekt i samarbejde mellem Center for ungdomsstudier, Kolding Kommune og UngKolding og har fokus på at introducere unge mennesker til foreningslivet og klæde dem på til at (for)blive foreningsaktive.

Trænerakademiet vil i samarbejde med UngKolding løbende udbyde gratis kurser, hvor interesserede unge i alderen ca. 13-18 år kan tilmelde sig. På kurserne vil der være fokus på:

• At lære at blive træne/instruktør
  • Gå forrest, arrangere og planlægge
  • Blive skarp til at kommunikere
  • Læring om frivilligt arbejde og foreningsliv
  • Et socialt fællesskab med andre unge frivillige i Kolding

Modul 1 af uddannelsen udbydes første gang med start mandag den 26. februar 2024. Uddannelsen vil foregå henover 5 undervisningsgange. Læs mere om uddannelsen her

Har I spørgsmål til projektet eller uddannelsen, er I velkomne til at kontakte Akademileder Kristian Bonde Sørensen på tlf. 29 78 20 84 eller mail: kriso@kolding.dk

kommunen@kolding.dk

Borgerservice åbningstider