Jeg har rotter - hvad gør jeg?

Anmeld rotterne til kommunen

Når du har konstateret rotter, er det vigtigt, at du hurtigt anmelder det til kommunen på nedenstående link.

Dette gælder også, hvis du er lejer af eller nabo til en ejendom med rotter.

Rottebekæmperne kører på hverdage i tidsrummet 8-15.30. Lørdage, samt søn- og helligdage kører bekæmperne mellem kl. 9 og 12, hvis det drejer sig om akutte anmeldelser.
Når du har anmeldt rotter til kommunen, vil du blive kontaktet af den kommunale rottebekæmper indenfor 24 timer, hvis rotterne er indendørs og indenfor 1 uge, men ofte 3-4 hverdage hvis rotterne er udendørs.

Rottebekæmperen vil fortælle dig, hvad du kan gøre i og omkring din ejendom for at gøre rotternes levevilkår mindre attraktive. Når du følger vejledningen, forbedrer du mulighederne for at bekæmpelse virker hurtigt, samt mindsker omfanget af de skader, som rotterne forårsager.

Sådan undgår du rotter

Rotterne er bærere af rigtig mange sygdomme og bakterier, derfor er det meget vigtigt, at du er opmærksom på husstandens sundhed og trivsel, samt er grundig med rengøringen de steder, rotterne er blevet set eller har afsat spor.

Rengøring efter rotter

Beskyt dine kæledyr og deres foder mod rotter

Når der er igangsat bekæmpelse af rotterne, er det vigtigt, at du informerer dine naboer om det, da de muligvis også kan have eller få problemer med rotterne. Når du deler din viden med dine naboer, bliver bekæmpelsen mere effektiv. Naboer med kæledyr har også mulighed for at tage nogle forholdsregler, så deres kæledyr ikke bliver udsat for sekundær forgiftning.

Hvis du har brug for hjælp eller skal have kontakt til kommunen i forbindelse med en igangværende rottebekæmpelse, kan du ringe på tlf. 79 79 15 00, tryk 1, eller skrive en mail til Rotter@kolding.dk.

Husk at du kan bruge ovenstående link, hvis du skal anmelde rotter. Anmeldelsen går på den måde hurtigst muligt og direkte til vores rottebekæmper.

Telefonen er åben i dette tidsrum:

Mandag – onsdag: kl. 9.00-14.00

Torsdag: kl. 9.00 – 16.00

Fredag kl. 9.00 – 13.00

Akut kontakt til bekæmperen

Hvis du har brug for en personlig kontakt vedr. en akut anmeldelse lørdage, samt søn- og helligdage, kan du ringe til vores bekæmpere på tlf. 23 62 75 26, mellem kl. 9 og 12 på de ovennævnte dage.