Infomøder i det grønne: Kom og hør om planerne for Troldhedestien

Oprettet 09. oktober 2020

Siden 2016 har Kolding Kommune i samarbejde med borgere, arkitekter og fagpersoner arbejdet på at udvikle mødesteder og oplevelser for alle langs Troldhedestien i Kolding. Nu er der kommet så meget kød på projektet, at kommunen er klar til at præsentere de kommende planer for naboer og andre interesserede. Det sker i det grønne i uge 25.

”Efter workshops, brugerundersøgelse og test af forskellige elementer er vi nu næsten klar til at sætte byggeprocessen i gang. Men først vil vi naturligvis gerne vise naboer og andre interesserede de endelige skitser og fortælle om den kommende byggeproces. Det gør vi på tre møder, hvor vi på de tre stationer – Dybvadbro Station, Bramdrupdam Dam og Skovløberhuset – fortæller og svarer på spørgsmål,” fortæller projektkoordinator Johanne Methmann Tarpgaard, Kolding Kommune.

”Jeg håber, rigtigt mange har lyst til at kikke forbi og høre nærmere. Folk kan bare komme og gå, som det passer dem ved de tre møder – og som en ekstra bonus har vi is med til de første 50 gæster på hver station.”

Om projektet

Det kommende år vil Troldhedestien blive udbygget med nye mødesteder ved Skovløberhuset, Bramdrupdam dam og Dybvadbro station. Naturstien på den tidligere jernbanestrækning skal være et attraktivt tilbud til alle borgere – også mennesker med fysiske og psykiske udfordringer, der ikke bruger området særligt meget i dag.

Ønsket er at styrke social inklusion og sociale relationer for mennesker med vidt forskellige forudsætninger i området langs Troldhedestien.

Projektet til godt 11 mio. kr. Projektet gennemføres med støtte fra Realdania, Lokale og Anlægsfonden, Friluftsrådet samt Kolding Kommune.

Her holdes møderne:

Mandag den 18. juni: Dybvadbro station