Psykinfo-Region Syddanmarks psykiatriske informationscenter

PsykInfo er Region Syddanmarks psykiatriske informationscenter, og arbejder på at formidle viden og forståelse om psykiske sygdomme ud i regionen.

PsykInfo er til for både brugere, pårørende og professionelle, og tilbyder bla. åben rådgivning, familiesamtaler, undervisning til børn, samt arrangerer forskellige foredrag, konferencer og temadage i løbet af året.

PsykInfo - Psykiatrisk Informationscenter
Lille Grundet Hulvej 7
bygning N
7100 Vejle
Tlf.: 99 44 45 46
mail: psykinfo@rsyd.dk
Det centrale PsykInfo er placeret i Vejle, men der er også PsykInfo-stande rundt om i regionen hos lokalpsykiatrien.

Lokalpsykiatri Kolding finder du på Sygehusvej 16, 6000 Kolding.

Nedenfor kan du se nogle af PsykInfo’s tilbud:

PsykInfo har forskellige tilbud til børnefamilier, som på den ene eller den anden måde er ramt af psykisk sygdom; fx

• Familiesamtaler
  • Forældresamtaler
  • Børn/unge samtale
  • Netværkssamtaler
  • Gruppetilbud for børn og unge i alderen 6-18 år.

Tilbuddene er gratis og kræver ingen henvisning. Du kan læse mere om PsykInfo’s forskellige tilbud til børn og unge og finde kontaktoplysninger på Psykinfo's hjemmeside

PsykInfo arrangerer hvert år mange forskellige foredrag, konferencer og temadage for både psykisk syge, pårørende og fagfolk. Det kan være temaer såsom; OCD, At være pårørende til en selvmordstruet, PTSD, At leve i en hverdag med spiseforstyrrelse, Tourettes, Stress, udbrændthed og depression, Livet med bipolar lidelse osv.
Arrangementerne er ofte bygget op således, at de starter med et oplæg fra en fagperson, hvorefter der vil være en personlig beretning fra én, der selv har psykisk sygdom tæt inde på livet.

Se kalenderen over PsykInfo’s arrangementer samt tilmelding