Skip til hoved indholdet

Organisation og kontakt

Dialog

Udviklingen af Koldings havneområder er organiseret som et samarbejde mellem Kolding Havn og Kolding Kommune.

Den administrative styregruppe

  • Projektejer: Merete Dissing, By- og udviklingsdirektør, Kolding Kommune
  • Tove Gæmelke, konstitueret havnedirektør, Kolding Havn
  • Niels-Christian Porskjær, Teknik- og miljøchef, Kolding Havn
  • Jan Krarup Laursen, chef for Plan og Byg, Kolding Kommune

Kontakt

  • Jan Krarup Laursen, chef for Plan og Byg, Kolding Kommune, 79 79 13 23, 51 81 18 80, laurs@kolding.dk 

Dialogforum

I starten af 2021 blev der udpeget et dialogforum, med repræsentanter fra byrådet, havnebestyrelsen, kommunaldirektør, havnedirektør og eksterne udpeget i fællesskab. Det fremgår af samarbejdsaftalen, at dialogforummet skal mødes mindst to gange årligt og diskutere og forelægge et evt. forslag til ændringer af byudviklings- og dialogområder for Kolding Byråd og Havnebestyrelsen. Forslag skal respektere gældende lejeaftaler i hele deres løbetid samt vurdere evt. ønsker om ændringer af disse.

Derudover kan dialogforum bidrage til at styrke samarbejdet og dialogen imellem Kolding Kommune, Kolding Havn og erhvervslivet, samt medvirke til at kvalificere udviklingsarbejdet på baggrund af ejerstrategien for Kolding Havn.

Dialogforum består af følgende ni medlemmer frem til udgangen af 2021. På byrådsmødet 25. januar 2022 bliver de nye kommunalt udpegede medlemmer valgt af det nye byråd.

  • Tre repræsentanter fra Byrådet: Knud Erik Langhoff, Jakob Ville og Merete Due Paarup.
  • To repræsentanter fra Havnebestyrelsen: Birgitte Munk Grunnet og Aage Ramsgaard.
  • En repræsentant for havnens virksomheder: Jesper Hansson, Svane Shipping, valgt af lokalforeningen, Danske shipping- og havnevirksomheder
  • En repræsentant for byens øvrige erhvervsliv: Otto Popp Clausen, formand for Fonden Business Kolding
  • Kommunaldirektør Thomas Boe
  • Konstitueret havnedirektør Tove Gæmelke.