Skip til hoved indholdet

Få hjælp til selvbetjeningen

Du bestemmer selv, hvordan du vil høre fra os, fx på SMS eller e-mail (Push-påmindelser bliver muligt senere på året, når vores nye og mere moderne app, Affaldsapp, er klar).

Servicen koster ikke noget.

Du kan altid framelde dig servicen igen, fx når du flytter fra din adresse. 

Sådan tilmelder du dig beskedservice

På siden Mit Affald

  1. Indtast dit vejnavn og husnummer. Tryk Fortsæt.

  2. Rul ned til Beskedservice - vælg SMS eller Email

  3. Indtast dit telefonnummer eller e-mail (afhængig af hvad du har valgt). Tryk Næste.

  4. Sæt flueben ved Nyhedsbrev, hvis du vil modtage nyhedsbrev om affald og genbrug. Tryk Næste.

  5. Sæt flueben ved de ordninger, du ønsker besked om (f.eks. hvornår du får tømt mad- og restaffald). Tryk Næste.

  6. Indtast den 6-cifrede verificeringskode, du får tilsendt. Tryk Næste.

  7. Herefter får du en bekræftelse, hvor du kan se, hvad du har bestilt.


Typer af beskeder du får med Beskedservice

  • Tømning af mad- og restaffald: Få hurtig og direkte besked om tømning af din affaldsbeholder, forsinkelser, helligdagstømning og andet der vedrører dig og din affaldsholder.
  • Nyt om genbrug og affald: Nyt om sortering, genbrugspladser, grønne poser til madaffald, tips til rengøring af beholder og meget mere.

Sådan afmelder du dig beskedservice

Hvis du ikke længere ønsker at få notifikationer, fx hvis du er fraflyttet en adresse, kan du framelde dig Beskedservice på siden Mit Affald

På siden Mit Affald

  1. Indtast dit vejnavn og husnummer. Tryk fortsæt.
  2. Rul ned til Beskedservice - vælg SMS eller Email
  3. Indtast dit telefonnummer eller e-mail (afhængig af hvad du har valgt). Tryk Næste.
  4. Tryk næste i afsnittet om nyhedsbreve
  5. Fjern fluebenene fra ordninger, du ikke længere ønsker at modtage SMS eller e-mail om. Tryk næste.
  6. Indtast den 6-cifrede verificeringskode, du får tilsendt. Tryk Næste.
  7. Herefter får du en bekræftelse, hvor du kan se, hvad du har afbestilt.

Problemer med Beskedservice

Hvis du oplever problemer med Beskedservice, kan du kontakte Redux – Affald og Genbrug på redux@kolding.dk eller tlf. 79 79 71 00.

Kolding Kommune tager forbehold for tekniske fejl i Beskedservice og dårlig netforbindelse på dit netværk. Ved tilmelding af Beskedservice accepterer du, at manglende eller forsinket besked om tømning ikke giver ret til erstatning eller ekstra afhentning af affald.

Besøg siden Mit Affald, hvor du nemt kan få et overblik over, hvilke affaldsløsninger din ejendom er tilmeldt.

Log på Mit Affald

  • Når du logger på Mit Affald, skal du indtaste din adresse
  • Start med at skrive de første bogstaver i dit vejnavn + vælg vejen
  • Vælg dit husnummer
  • Hvis du sætter flueben i "Husk min adresse", husker siden dig til næste gang
  • Tryk på "Fortsæt". Så kommer du frem til Mit Affald

Har du problemer med at logge på, kan du kontakte Redux på 79 79 71 00.

Muligheder på Mit Affald

  • Se din nuværende affaldsordning og tømmedage for din husstand
  • Modtag SMS'er før din tømmedag - og frameld dig Beskedservice igen
  • Bestil afhentning af farligt affald
  • Giv besked, hvis du ikke har fået hentet affald
  • Se om du er tilmeldt en miljøstation
  • Giv besked, hvis din miljøstation er fyldt
  • Bestil Genbrugsbilen til at hente ting og materialer til genbrug op til 12 gange om året.

Sådan kontakter du os

Redux – Affald og Genbrug
Bronzevej 3
, 6000 Kolding

Telefontider:

Mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-16.30

Følg vores nyhedsbrev

Selvbetjening:

Telefon: 79 79 79 79
kommunen@kolding.dk

Genveje