Hjem Borger Affald og genbrug Selvbetjening – affald og genbrug Hent en app til dit affald og genbrug

Hent en app til dit affald og genbrug

Har du bopæl eller sommerhus i Kolding Kommune, kan du bruge en app til at håndtere dine forskellige affaldsløsninger. Søg efter Affaldsapp der hvor du normalt henter apps til din telefon. Du finder svar på en række spørgsmål om appen i bunden af denne side.

Hent AffaldsApp

Download direkte til din mobilenhed

OBS! Du skal ikke registrere dig som bruger af Genbrug 24-7 igen, selvom du benytter den nye app. Den gamle app Affald Kolding er lukket 18. juni. Har du sendt en besked til os via den app, modtager vi ikke din henvendelse. Du skal i stedet for kontakte os på redux@kolding.dk eller anvende den nye AffaldsApp.

Håndter dine affaldsordninger med AffaldsApp:

I appen kan du fx få overblik over, hvornår vi henter dit affald, bestille Genbrugsbilen og give besked ved manglende afhentning.

Denne app lever op til nye krav om datasikkerhed og på sigt vil den også leve op til lovgivning om tilgængelighed for folk med handikap.

Dagrenovation

• Få overblik over de affaldsordninger du er tilmeldt. Du kan også foretage ændringer.
  • Se hvornår dit affald bliver hentet.
  • Giv os besked, hvis din skraldespand ikke er blevet tømt.
  • Meddel at miljøstationen er fyldt.
  • Bestil kode til afhentning af ekstra affald.
  • Bestil Genbrugsbilen til at hente ting og materialer til genbrug op til 12 gange om året.
  • Bestil afhentning af den grå kasse til farligt affald.
  • Bestil afhentning af asbest.

Genbrugspladser

• VIRKER FØRST FRA EFTERÅRET 2024: Åbn bommen til genbrugspladsen udenfor bemandet åbningstid med Genbrug 24-7.
  • Se oversigtskort over containerne på genbrugspladserne.

Sortering

• Få hjælp til at sortere dit affald med sorteringsguiden, som har ca. 1100 affaldstyper.

Nyheder

• Få besked, hvis der er driftsmæssige forstyrrelser. Eksempelvis under snevejr eller strejke.
  • Få nyheder om affald og genbrug.

Find svar på dine spørgsmål om AffaldsApp

Du kan hente AffaldsApp til din telefon fra toppen af denne side eller ved at besøge www.affaldsapp.dk/kolding

Appen hedder "AffaldsApp" – husk at søge på navnet i ét ord.

Ikonet er en lille skraldespand som vist på billedet herunder.

Funktionen til at åbne bommen med appen vil være tilgængelig fra efteråret. Indtil da skal du bruge SMS til at åbne bommen. Uanset skal du dog sørge for at være registreret bruger af Genbrug 24-7. Læs mere på www.kolding.dk/247

Åbn AffaldsApp og tryk på Genbrug 24-7. Du vil blive ledt ind i beskeder på din telefon, hvor du kan sende SMS’en for at åbne bommen.

For at benytte genbrugspladsen uden for åbningstiden, skal du være registreret bruger af Genbrug 24-7, se også www.kolding.dk/247

Hvis du har brugt servicen før, du hentede den nye AffaldsApp, skal du IKKE registrere dig på ny i Genbrug 24-7. Din eksisterende registrering vil stadig fungere.

Søg hele adressen ud. Adressen skal være den samme som din beholderadresse – Se ID-label på din affaldsbeholder for finde den adresse, du skal indtaste. Hvis det ikke virker, kontakt os på redux@kolding.dk eller ring på 79797100.

Q: Jeg modtager ikke bekræftelsesmailen. Hvad skal jeg gøre? A: Tjek dit spamfilter, da emailen ofte lander i spam. Hvis mailen stadig ikke er modtaget, prøv at sende en ny anmodning eller kontakt os på redux@kolding.dk.

Q: Jeg får fejlen ”Der opstod en fejl under klargøringen af applikationen. Prøv venligst at opdatere.” A: Prøv at fjerne appen og hent den igen.

Q: Hvorfor er den gamle app, Affald Kolding, lukket? A: Den gamle app er lukket af sikkerhedsmæssige årsager. Den nye AffaldsApp lever op til nye krav om datasikkerhed og vil på sigt også opfylde lovgivning om tilgængelighed for folk med handicap.

Q: Hvorfor skal jeg sætte flueben hver gang? A: Dette er en fejl i førsteudgaven af appen og vil blive løst i en snarlig opdatering.

Q: Hvordan kan jeg give feedback om problemer i appen? A: Skriv til os på redux@kolding.dk med en beskrivelse af problemet.

Tjek dit spamfilter, da e-mailen ofte lander i spam. Hvis mailen stadig ikke er modtaget, prøv at sende en ny anmodning eller kontakt os på redux@kolding.dk.

Modtager du beskeden "Der opstod en fejl under klargøringen af applikationen. Prøv venligst at opdatere.":

Prøv at slette appen fra din telefon og hent den derefter igen.

Den gamle app er lukket af sikkerhedsmæssige årsager. Den nye AffaldsApp lever op til nye krav om datasikkerhed og vil på sigt også opfylde lovgivning om tilgængelighed for folk med fx synshandicap.

Skriv til os på redux@kolding.dk med en beskrivelse af problemet.

Bor du i lejlighed og får flere resultater, når du søger på din adresse, så er vi opmærksomme på fejlen og arbejder på at udbedre den.

Vi kan desværre ikke hjælpe med en præcis løsning lige nu, så vores bedste bud er, at du prøver de forskellige resultater, indtil det virker.

Hvis du bor i en boligforening, kan du ikke registrere dig på den enkelte lejlighed, her er det beholderens adresse, som du skal registrere. Den præcise beholderadresse finder du på siden af jeres fælles affaldsbeholdere.

Du har mulighed for at bruge vores løsning på www.kolding.dk/Mitaffald. Du er velkommen til at kontakte os på redux@kolding.dk eller 79797100.

Sådan kontakter du os

Redux – Affald og Genbrug