Hjem Borger Kultur, fritid, frivillighed Fritid og idræt Nyheder om Fritid og idræt Skole OL 2024

Skole OL 2024

Skole OL 2024 i Seest Idrætspark

Der var gang i den, da der blev sat ny deltagerrekord til Skole OL stævne i Seest Idrætspark. Knap 650 elever fordelt på 27 klasser fra 5. årgang fra skoler i Kolding Kommune, dystede i høj solskin om at skulle repræsentere Kolding til det store finale-stævne i Billund.

Der blev dystet i børnevenlige discipliner som turbokast, speedlængde, mangepostløb og labyrintløb, og nej, det er ikke klassiske OL-discipliner. De er skabt til at udfordre eleverne i sjove konkurrencer indenfor atletik og orienteringsløb, som var de to idrætsgrene, der var på programmet.

De forskellige aktiviteter er lavet, så der er flere børn på holdet, og de i fællesskab skal gøre deres bedste for at gennemføre. Nogen er måske hurtige løbere, mens andre er knivskarpe til at lægge den bedste strategi i et orienterings- eller stafetløb. Det afgørende er, at børnene oplever at stå sammen som klasse, at de hepper på hinanden og giver den max gas.

Det hele var arrangeret af KFUM Atletik og Motion og Kolding Orienterings Klub i samarbejde med Kolding Kommune. Det populære stævne har været en del af Skole OL i en årrække – og i år blev der sat ny deltagerekord.

Som afslutning var Birgitte Kragh, formand for Sundhed og Fritids udvalget med til at kåre de to vinderklasser – en fra hver idrætsgren.

Vinderklasserne skal repræsentere Kolding Kommune ved årets finale-stævne, der finder sted i Børnenes Hovedstad, Billund den 12. juni 2024.

Vinderne blev 5. b fra Aalykkeskolen i atletik og 5. b fra Bakkeskolen i O-løb.

TILLYKKE – vi HEPPER på jer den 12. juni!

Ud over det store stævne i Seest med atletik og orienteringsløb, så har KIF Cricket, Bueskydning CIF og KIF Brydning afholdt mindre Skole OL stævner. Det var første gang de tre foreninger var med, og deres stævner fik masser af ros.

Skole OL 2024

kommunen@kolding.dk