Vælg en godkendt affaldsindsamler
Der findes mange forskellige virksomheder, der tilbyder at indsamle dine materialer til genanvendelse.
Sørg altid for at vælge en af de godkendte affaldsindsamlere og få lagt ind i kontrakten, at indsamleren kan levere affaldsdata.
Du skal nemlig kunne dokumentere over for Kolding Kommune, hvor meget af jeres affald, der reelt bliver sendt til genanvendelse. Samtidig er det også sjovt for jer at kunne følge med i, hvordan det går med at sortere.
Du finder en liste over alle godkendte indsamlingsvirksomheder i Affaldsregistret.
Særlige regler for kommunale arbejdspladser
Kommunale virksomheder under Kolding Kommune, fx skoler, børnehaver og kontorbygninger, er underlagt de gældende indkøbsaftaler, som du finder i leverandørsystemet Tellis.
Er der typer af affald, som ikke fremgår af indkøbsaftalerne, kan du kontakte afdelingen Indkøb og Forsikring, så der kan blive lavet en ordning.
Sådan kontakter du os
Telefontider:
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-16.30