Skip til hoved indholdet

Optagelse af telefonsamtaler

Indgående telefonsamtaler til telefonkøerne til Kørselskontoret kan blive optaget til undervisningsbrug.

Læs her hvordan vi behandler optagelse af samtaler.

Formål og retsgrundlag og opbevaring af samtaler

Samtaler optages og gemmes for at anvende disse til undervisningsbrug.

Vi optager og gemmer samtaler, som relaterer sig til visiteret kørsel. Dette gør vi for at træne samtaler og hele tiden blive bedre.

Samtalerne gemmes i 30 dage, hvorefter disse automatisk slettes.

De visiterede kørsler køres efter henholdsvis Serviceloven § 117 og Sundhedsloven § 140 og § 170-174

Såfremt du som borger vil tillade at samtaler optages skal du trykke 1.

Notifikation om optagelse

Når du ringer til kørselskontoret, bliver du informeret, hvis samtalen bliver optaget. Du kan trykke 1 vil give tilladelse til optagelsen, trykker du ikke 1 optages samtalen ikke.

Brugen af enkelte optagelser i konkrete tilfælde

Vi kan lytte til optagelser af samtaler med henblik på at lære af konkret samtaler: Dette kan både være samtaler der er forløbet uhensigtsmæssigt og samtaler der er forløbet godt. Dette sker med henblik på læring samt oplæring af nye medarbejdere.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi gemmer samtaler optaget til brug for formålet i 30 dage.

Samtalerne slettes automatisk efter opbevaringsperiodernes udløb.

Hvis du eller din samtalepart i Kolding Kommune gør brug af rettighederne i databeskyttelsesforordningen, ved f.eks. at anmode os om indsigt i en optaget samtale, vil vi i forbindelse med anmodningen gennemgå samtalen, og herefter gemme filen i det omfang, det er nødvendigt for at sikre dokumentation for overholdelse af vores forpligtelser, hhv. imødegåelse af evt. afledte klager, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Ønsker du en samtale slettet før de 30 dage, skal du sende en mail til Kørselskontoret med information om navn, personen samtalen omhandlede samt dato og ca. tidspunkt for samtalen. Oplysningerne skal bruges til identifikation af den korrekte samtale.

Telefon: 79 79 79 79
kommunen@kolding.dk

Genveje