Skip til hoved indholdet

Send sikkert til kommunen

kuvert med @

Når du sender e-mails med personfølsomme oplysninger til kommunen, så husk at send oplysningerne som sikker post. Hvis du blot sender en almindelig mail, så svarer det til at bruge et gammeldags postkort, som du skriver dine personlige oplysninger ned på og sender med posten.
Personlige oplysninger skal sendes, i det der svarer til en lukket kuvert, det gør du ved at sende det som sikker post.

 

Log på borger.dk (Digital Post) eller eBoks med din NemId.
Bemærk: I eBoks har du kun mulighed for at sende sikker post, hvis du logger på en computer. Det er altså ikke muligt fra mobil eller tablet.

  1. 'Skriv ny post'. 
    Log på Digital post eller eBoks med NemId og vælg 'skriv ny post'
  2. I feltet 'Til: (modtager)' kan du du klikke på 'vælg' modtager'. Skriv 'Kolding Kommune' og klik på søg.
  3. Der kommer en liste frem med relevante emner, som du så kan vælge imellem.
    OBS! Hvis der vælges Kolding Kommune fra ”seneste anvendte”, finder man ikke emnerne i kommunen.

    I feltet 'Til: (modtager)' kan du klikke på 'Vælg modtager' . Kriv 'Kolding Kommune' og klik på søg.


  4. I 'Emnefeltet' kan du angive fra listen, hvad din forespørgsel drejer sig om.
    Hvis du skal sende et dokument sammen med brevet, kan det vedlægges som fil (se efter ikonet med klipsen (vedhæft fil).
    Viser hvordan man vælger emne for hvad henvendelsen til kommnunen drejer sig om. Man kan folde emnerne ud og evt. læse mere om dem


  5. Før du klikker send, kan du lige tjekke at alle felterne er udfyldt:
    1. Emne - Lav en overskrift
    2.  Angiv hvad din forespørgsel drejer sig om - Vælg fra listen det emne der passer bedst på din henvendelse.
    3. Vedhæft fil - her kan du tilføje dokumenter eller billeder.
    4. Tekstfelt - her skriver du brevteksten til kommunen.
    5. Husk at afslutte ved at klikke på send.

      1. Emne - Lav overskrift om din henvendelse. 2. Angiv hvad din forespørgsel drejer sig om - Vælg fra listen det emne der passer bedst på din henvendelse. 3. Vedhæft fil - her kan du tilføje dokumenter eller billedemateriale. 4. Tekstfelt - her skriver du brevteksten til kommunen. 5. Husk at afslutte ved at klikke på send.