Stem på din favorit til Årets Publikumspris 2020

Oprettet 18. marts 2021

Så er det til tasterne! Nu er det er op til Koldings borgere at afgøre, hvilket initiativ, der skal løbe med hæderen og titlen som Årets Publikumspris. Fritids- og Idrætsudvalget i Kolding Kommune har udvalgt tre kandidater og afstemningen er netop skudt i gang. Alle kan stemme på deres favorit og vinderen afsløres i løbet af april.

Bowling for kommunens væresteder, motion, fælleskab og velvære på MTB og vinterbadning, der hitter. Ja, idérigdommen er stor og initiativerne mange i fritids- og idrætslivet i Kolding Kommune.

Fritids- og Idrætsudvalget har udvalgt tre kandidater, der skal kæmpe om titlen som Årets Publikumspris. Udvalget ønsker med prisen at sætte spot på de foreninger og ildsjæle, der går forrest for at skabe et aktivt og varieret fritids- og idrætsliv.

- Vi har peget på tre stærke kandidater, der på hver deres måde og for hver deres målgruppe gør en forskel. Alle tre initiativer prioriterer fællesskabet og et aktivt fritidsliv for alle. Bevægelse og idræt handler i høj grad også om at være sammen med nogen om noget, siger Søren Rasmussen, formand for Fritids- og Idrætsudvalget.

Normalt afgøres publikumsprisen i forbindelse med det årlige awardshow på fritids- og idrætsområdet. På grund af COVID-19 er dette års arrangement aflyst, men det skal ikke gå ud over de mange gode initiativer og projekter i det frivillige foreningsliv. I stedet for kan alle nu stemme på deres favorit, og det initiativ der får flest stemmer løber med årets pris.

De tre kandidater til Årets Publikumspris er:

BK Trekanten – bowling for kommunens væresteder

Bowlingklubben Trekanten skabte i 2020 et dejligt ”frikvarter” for borgere på kommunens væresteder. Klubben sørgede for en mobil bowlingbane og viste tips og tricks – men vigtigst af alt inddrog de borgerne i bowlingens kunst og gjorde det muligt for alle at være med. Så giv din stemme til bowlingklubben for en dag med fokus på samvær og aktivitet på tværs.

MTB 6000 – motion, fællesskab og velvære

MTB 6000 har til formål, at få motionister – unge som ældre – ud og cykle på mountainbike. Klubben er for motionister, hvor fællesskab og socialt samvær er vigtigt for at komme i gang med at dyrke motion. Siden starten i 2019 er udviklingen gået stærkt. Derfor - stem på MTB 6000 for at skabe et foreningstilbud med fællesskab og motion for alle, som stærke kerneværdier.

Foreningen Hop i Fjorden – etablering af ”Fjordbadet”

Vinterbadning hitter og foreningen Hop i fjorden indstilles til prisen for deres store arbejde med at få etableret ”Fjordbadet”. Det nye hjemsted indeholder toiletter, omklædning, brusere og sauna til glæde for foreningens over 600 medlemmer. Foreningen har knoklet benhårdt for at lykkedes – så giv din stemme for et kæmpestort stykke frivilligt arbejde, der kommer rigtig mange til gavn.

Sådan foregår afstemningen

Til og med den 7. april kan du via SMS stemme på det initiativ, som du synes fortjener at vinde Årets Publikumspris. Det er kun muligt at stemme én gang. Vinderen offentliggøres i løbet af april ved en lokal fejring i foreningen.

For at stemme, skal du sende en SMS til 1272, hvor du skriver:

awa20 a         for at stemme på BK Trekanten – bowling for kommunens væresteder
awa20 b         for at stemme på MTB 6000 – motion, fællesskab og velvære
awa20 c         for at stemme på Foreningen Hop i Fjorden – etablering af ”Fjordbadet”

Om du bruger store eller små bogstaver er lige meget, men det er vigtigt med et mellemrum mellem awa20 og bogstavet, for det initiativ du stemmer på. Det koster almindelig SMS takst at stemme.